Sjukhusvistelsen med mera.

Efter att ha blivit frågad av Marie varför jag slutat att skriva blogg så insåg jag att jag skulle göra ett inlägg!
Hänt mycket sedan sist jag skrev. Har haft en nära döden upplevelse då jag hamnade på sjukhus i 19 dagar med dubbelsidig lunginflammtion,blodförgiftning av ngt konstigt slag och hög feber!
Låg nedsövd i 6 dagar på intensiven i respirator med ca 10-12 nålar i armarna och en slang på halsen som gick ner till hjärtat. Med flera olika antibiotikor och medeciner!

Efter 8 dagar uppe på intensiven blev jag förflyttad ner till infektion där jag låg resten av tiden. Hade då ett eget rum med egen dörr så fick mycket besök. Efter några dagar där så insåg doktorerna att min vänstra lunga behövdes tömmas så var upp till röntgen där en läkare bedövade och satt i en slang i lungan! Gjorde så förbaskat ont då han kom åt revbenen! Hade den i i tre dagar och det blev ca 1 1/2 L vätska!

Hela familjen kom på besök och fick mig verkligen att skratta.. Men gjorde så ont att skratta då det högg till i lungan hela tiden! Patrik,Maya och Paula var också besök väldigt mycket och det kändes otroligt bra! Även Johan var dit en gång och fällde några tårar...
Maya rakade mina ben då det var som en djungel både där och under armarna,kunde inte gå eller stå så det var svårt att raka sig! Kunde knappt sitta upp utan att bli helt slut!

Patrik tog med mig ut i rullstolen varje gång han var där och det var så skönt att komma ut! Men det tog väldigt lång tid innan jag kunde äta något,kräktes bara hela tiden och allt smakade BAJS!!!

Det hela började med att jag fick hög feber (40.5),halsböld och frossa. Åkte till blnge sjukhus men där gjorde dem inget bara tog ett prov i halsen och sedan skickade dem hem mig på alvedon kur. Dagarna efter då inget blivit bättre skjutsade Patriks mamma Eija in mig till falulassarett och innan jag visste ordet av så blev jag hämtad nere på akuten i rullstol. Det ända jag minns är att jag blev hämtad och sedan minns jag inget mer.. Inget utav att dem frågade mig om jag ville ha en tub ner i halsen för hjälp med andningen eller i näsan. Men hade gått med på det iaf.
Minns att dem tvättade håret på mig och en gång när mamma och Patrik kom sen inget mera. Personalen och dem som kom på besök skrev i en dagbok varje dag om vad dem gjorde och hälsningar osv. Men känns fortf helt sjukt att jag varit så sjuk,känns sjukt att jag kunde vart begrav nu...Det skrämmer mig lite även fast det finns vissa sjuka personer som önskar att jag vore död!

Nu är jag iaf hemma sedan en tid tillbaka men det kommer att ta upp till ett halvår innan jag är helt återställd. Har fortf ont i lungan när jag andas och ska gäspa och blir trött för ingenting! Samt märken efter där slangen till hjärtat satt!
Men åandra sidan så har jag ingen häst att ta hand om längre.. Måste verkligen försöka ta mig ut till henne någon dag och hälsa på henne! Saknar henne otroligt mycket! Och nästa år blir det att avla fram ett fin föl på henne!


Imorn eftermiddag ska vi hem till Nyström på fest! Kommer bli så roligt och hans syster Malin kommer också! Sen ska vi ut på krogen och förhoppningsvis kommer Marie gumman också! Var kul att träffa dig igen gumman! Denna gång ska vi inte bara shotta! ;)

Är orolig för lillasyster då hon fick reda på sin dom idag.. Vet ingenting om hur det blev om det blev ungdomsfängelse eller anstallt! Får ringa mor imorn och höra vad dem sagt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0