Bläää!!!

Bara sådär på en dag sprack mina planer och önskningar om att studera vidare på komvux. Var för några veckor sedan som studievägledaren från komvux här i Borlänge ringde mig att sa att jag INTE kunde läsa upp mina ämnen hos dem utan att jag måste vända mig till Fornby igen!!!

Jag avskydde tanken, och gör det fortfarande, men kan inget annat göra.. Så nu har jag återigen sökt in på Fornby, och kommit in.. Så jävla dåligt!!!
Jag har redan ångest över att återvända dit, men vill inte lägga studierna på vila heller får då dröjer det bara ytterligare två år innan jag kan söka in på Högskolan! Jag är så otroligt trött på dagisnivån på den skolan! Och den tydligt VÄLDIGT dåliga informationen om hur man ska göra för att ta sig vidare.. En heads-up hade ju varit bra, någon kunde ju ha sagt; "Du är inte klar med dina behörigheter ännu så du måste läsa vidare här!"
 
Speciellt då de flesta lärarna har vetat om att jag skulle sluta nu till sommaren!

Nej usch ja..
Längtar efter min familj nu och ska försöka planera in att åka och hälsa på inom snar framtid. Då MÅSTE jag åka till graven också.. Ska ta det först, innan jag åker till mor. Har sagt det flera gånger nu att jag ska dit, men det har tagit emot. Tänk att det fortfarande kan göra ont...


Lotta började löpa igår.. Var flera, flera månader sen sist och innan det var det år sen hon löpte! Klimakteriet? ;)

Sitter nu och dricker lite kaffe efter att ha skjutsat Patrik till jobbet. Ser nu fram emot i eftermiddag då jag och Paula ska mötas vid Torsångs Café för att fika och snacka skit! I morgon väntar jobbet, och insåg igår att jag och Patrik inte kommer att ses på ca fyra dagar. Eller ja vi hinner ses ca 20 min imorgon men inte mer! Jobbigt att vara ifrån varandra, samtidigt som det kan vara nyttigt att sakna varandra. :)

Trode inte för ett halvår sedan att vi båda skulle ha jobb i sommar, det är otroligt skönt. Har kunnat köpa nya kläder, för första gången på länge, och det svider inte lika mycket att betala räkningarna heller! UNDERBART.

Haha, igår kväll var det en kille som sprang längs med gatan och skrek.. Han hade bara på sig kallingar och en slips. Patrik tyckte han var feg och sa att ska han streaka, så ska han göra det ordentligt(Helt naken)! Haha.
Ja mycket får man se när det är festival, förra året var det säckpipe-mannen. Som gick fram och tillbaka på vår gata minst 6 ggr och spelade samma truddelutt på den där.. Man blev ganska less efter de tre första gångerna.
Vad blir det nästa år då? Skulle kunna sitta en hel dag på stan och kolla på alla roliga människor!


Folk i stan går in i en annan identitet när Peace and Love är.
Men det är kul att Borlänge kommer till liv iaf en gång per år! Och nästa år ska jag gå, gjorde mig inget tidigare i veckan, att jag ej köpt biljett, men igår ville jag så gärna!!!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0